Då var första loppet för helgen avklarat, en simtävling på 2700m med start vid Löfbergs lila arena.
Loppet gick som planerat, kontrollerad start. mitten delen av tävlingen så försökte jag ha ett bra tryck i simningen och på så sätt placera mig längst fram. när jag hade fått in ett bra flytt i simningen så upptäckte jag att inte såg några bojar och i samma veva så stannar jag upp och försöker hitta någon boj så skriker KJ samma sak. I vår förvirring ser vi hur en annan simmare korsar älven och siktar på en annan fåra, så vi båda börjar spurta mot den fåran. tyvärr så var biten in till mål för kort så vi hann inte ta in allt vi tappat. KJ spurtade sedan om mig i vatten löpning som var sista biten in i mål.
Så det blev en tredje plats för mig, det tycker jag är helt okej. Simningen kändes bättre än vad den gjorde för några veckor sen.
Imorgon kommer en tävlingsrapport på triathlon tävlingen som jag kör också här i Karlstad. Nu skall jag bege mig hem till "coach johan":)

Kommentarer:

1 Johanna:

Du är så jävla bäst min finaste. Hejar på dig. <3

Kommentera här: