Hade tänkt att fixa ett inlägg i måndags men jobbet och träning fick komma i första hand.

Börjar med triathlon tävlingen i Karlstad. Det blev en bra tävling för med en tredje plats efter KJ Danielsson och Patrik Nilsson. Simningen gick bra, tyckte dock att det var lite stökigt första varvet men på andra varvet när jag fick fritt vatten så kunde jag få en lucka på 4s på KJ. Växlingen till cykeln var riktigt dålig tappade ledning tack vare en krånglande våtdräkt och att ena flaska föll av cykeln. Cykeln gick bättre än förväntat och jag körde avslappnat och kontrollerat, tappade tyvärr två placeringar till men lyckades ha trean inom synhåll. Växlingen till löpningen gick bra och benen svarade hyfsat ut på första varvet löpning. Hamnade tyvärr i en liten svacka på andra varvet, men på tredje var dt tog jag mig kragen och jagade ner trean och drog ifrån så jag kunde springa in i mål som trea. Skönt att äntligen få en bra tävlingen, var tyvärr längesen sist.

Nu till veckan som varit. Den har bestått av jobb och träning och alla dagar har varit stressiga på jobbet. Men det har ändå varit skönt att vara tillbaks på jobbet. Träningen har rullat på bra och passet igår var riktigt bra, för att göra träningen lite roligare så byte jag ut tempo cykeln till min MTB och körde cykeln i skogen, löpningen blev ett härligt f3 pass. Bjuder på en bild från tvätt av cykeln:)

Kommentarer:

1 Evalena:

Det var härligt att se den stridande Fredde på tävling så nu längtar vi till Tjörn å önskar dej ett stort lycka till där

Kommentera här: