Då var det dags att fortsätta på min serie om mina cyklar:)
 
 
Som ni ser så är detta också en Trek. Modellen blev en Medone 6 H1, då den passade min längd bäst och för att färgsättningen är grymt snygg:)
 

Som komponenter på hojen föll valet på Sram och deras Force grupp då jag tycker att den har en riktigt bra
prestanda.
 
Hjulen är par FSA 408. Ett par lätta och stabila hjul, som håller för till exempel för krascher med katter.
På dessa hjul sitter det Continentals Sprinter däck, rullar lätt och har bra grepp i kurvorna.
Tycker väldigt mycket om frambromsen från Bontrager som biter bra och är riktigt snygg.
Bakbromsen har Trek gömt riktigt snyggt och även den har riktigt bra bromsvärkan. Som extra tillbehör
så använder jag en duotrap till min garmin så man får upp kadens och fart.
 
Sadeln är väldigt viktig då det gäller att man sitter bekvämt och jag kör med en selle Italia SLR.
 
Flaskställen är ett par Bontrager RL i vitt såklart för att matcha på bästa sätt.
 
Ser lite naket ut utan bakbromsen.
Tack till gänget på cykeltjänst (www.cykeltjanst.com) för all hjälp med att få hem och ihop denna skönheten:)
 
 
 
Nästa onsdag kommer sista delen i min serie om mina cyklar och då kommer min tempo-hoj att visas:)
 

Kommentera här: