Jaha då var den här veckan till ända. Veckan började med att träningsschemat trillade in från Johan och det var efterlängtat. Så veckan har blivit lite mer intensiv då man försöker komma in i den träningsstrukturen igen. Men så skönt det är att ha tillbaka den strukturen. Veckans höjdpunkt blev gårdagens träningspass som skulle vara ett cykelpass med mycket f3. Som tur va så arangerades ett mtb lopp i södertälje så jag tog tillfället i akt och efteranmälde mig i 44km klassen då cykelpasset skulle vara två timmar. Med ingen erfarenhet av mtb tävlingar så blev allt väldigt spännande. Målet som jag hade var att bli trött och få ett ordentligt f3 pass med en del perioder strax under maxpuls, men ändå ha riktigt kul samtidigt.
 
Hur det gick? Jo jag hamnade i tredje startled i startfålan så jag kom iväg bra och slapp stökigheter när det smallnade av och startfältet gick ihop till två led. Första 5km arbetade jag mig genom fältet, så jag hade en bra position när det började bli riktgit lerigt och tekninskt. Under den tekniska delen så började fältet att delas upp i små klungor som jag senare cyklade ikapp och förbi på grusvägarna i almnäs. Halvvägs ut på första av två varv så låg jag på en fjärde plats med tredje platsen inom synhåll. Med 3km till varvning så låg jag på hjul på honom men den forseringen för att komma ikapp kostade en hel del så efter varvningen började jag tappa. Så andra och sista varvet blev till att försöka att hålla farten uppe när benen ville gå på semester. Från varvning (22km) till 33km så tappade jag till sjätte plats och från 33km till mål (44km) tappade jag till en nionde.
 
Så här efter tävlingen så är jag nöjd. Lyckades med att bli trött, var aldrig under f3 och jag hade jätte kul. Nästa år ska jag ha ännu roligare. Men vara mer taktisk så kan det nog bli en mer framskjuten placering:)
 
 
 

Kommentarer:

1 Sväran.:

Heja Heja.
Det var riktigt BRA gjort!!!

Sväran

Kommentera här: