Som rubriken lyder så tänkte jag bjuda på en återblick på alla tävlingar från 2013.
Säsongen 2013 började på Mallorca där jag skulle fortsätta på min "streak" och fixa en pall plats tredje året på raken.
Men som bilden visar så slutade tävlingen efter 15km in på cykeln. Gjorde dock en bra simning:)
 
Revanschen fick bli en liten företags tävling med Jeff. Det företaget min far jobbar för bjöd in mig och Jeff
för att utmana det laget som alltid vinner överlägset. Grenarna i tävlingen var löpning, kanot, löpning och mtb cykling. Jag och Jeff hade gjort taktiken klar att vi skulle gå max från början då det var så kort och att vi kanske
skulle behöva lite försprång till kanoten. Tur att vi hade ett försprång till kanoten för jag tog att ofrivilligt dopp
i ån. Men efter bra samarbete så lyckades vi ta hem segern:)
 
Härnäst kom sm i Motala. Andra försöket för mig på den distansen. Gjorde ingen bra tävling enligt mig själv
men den här gången kom jag i mål:) Hade tyvärr problem på cykeln med getingar innanför dräkten och kramp i röven. Så löpningen blev inte rolig.

Efter Motala så körde jag svenska cupen deltävlingen i Västerås. Tyvärr för nära inpå Motala tävlingen
så kroppen svarade inte tyvärr men bra träning blev det:)

Fortsatte sedan med att åka upp till coach johan och delta i Karlstad simmet och triathlon. Blev en tredje plats på simmet, dock simmade jag fel.
Triathlon tävlingen gick bättre än vad det gjorde i Västerås och tog en tredje plats.
 
Sista triathlon tävlingen blev sm på Tjörn. Tyvärr blev det ingen topp prestation här heller. Men helt okej ändå.
 
Sista tävlingen för året fick bli en mtb tävling här hemma i Södertälje och det blev en riktigt kul tävling med mycket mjölksyra.
 
2013 bjöd inte på så många tävlingar, inte heller några jätte prestationer. Men nu är det nytt år så det är bara att kriga på så släpper det till tävlingarna i sommar.

Kommentera här: