Jaha då var den riktiga sänongs premiären gjord. Det blev som rubriken lyder i Hallstahammar. Distansen var sprint med drafting, min favorit distans;) Var år sedan jag körde en sprint och kände mig hyfsat förbered. 
Hur tävlingen gick?
Jo den gick bra tycker jag. Kom iväg skapligt på simningen och fick en 10-15s försprång till de andra. Första växlingen så tog jag det lite för lugnt och tappade väldigt mycket tid till de andra. Så ut på cykeln hade jag lite sällskap. Var tyvärr inte så het första kilometern som behövdes för att hänga med Jonas Djurbacks grupp. tack vare det hamnade jag i andra klungan, de i min klunga jobbade på bra så jag valde att ta en väldigt passiv roll i klungan och sparade en del till löpningen. Växlingen till löpningen gick bättre än första växlingen, men var tyvärr sist in till växling men lyckades ta nån placering och kom ut med två före mig. Första kilometern på löpningen var jag mycket hetare än vad jag var på cykeln så jag tog två placeringar första 750m, sedan så blev det en stabil löpning in i mål. Blev en fjärde plats för min del, en helt okej placering med tanke på vilka som var före och hur lite sprint jag kört de senaste åren.
 
Här kommer några bilder från tävlingen:)
Innan star
 
Självklart i spets
 
Först upp
 
In till växling
 
Stabilt
 
Nu laddar jag för Uppsala

Kommentarer:

1 Mamma:

Tack för att jag fick följa med å få uppleva din fina insats

Kommentera här: