Då var debuten gjord på xterra och det är en del jag tar med mig till nästa gång.
 
Vädret var helt okej med typ 15c i lusten med en vind på 9m/s. Vatten temperaturen var 12c så simningen blev ner kortad till 1000m. Starten var från en ramp så man fick dyka i. Kom iväg bra och fick fritt vatten på en gång så simningen gick riktigt bra och var först upp. Tyvärr så hade jag fel cykelskor så min växling gick på tok för långsamt och tappade tyvärr till en tredje plats men hade rygg på Ben Allen. men efter att jag felbedömt en kurva så tappade jag hjul på honom och hamnade själv. blev sedan ikapp körd av två andra som jag sedan hängde med resten av cyklingen. Andra växlingen var inte lika dålig som första men tappade en del sekunder till de som jag cyklade med. Men efter halva löpningen så var jag förbi dom. Kom i mål som fyra i proffs klassen och det är bra tycker jag då det var första gången.
 
Banorna i Horten var väldigt snabba och inte så tekniska. Men det var en riktigt bra första tävling. så nu vet jag vad jag måste förbättra och ändra till Stockholm xterra. banorna i Stockholm kommer var typ motsatsen mot Horten, tekniska och lite långsammare. men det blir en härlig utmaning och jag kommer vara redo;)

Kommentera här: