Har varit väldigt frånvarande på bloggen och det har berott på lite olika  saker. Det största som har tagit min tid har varit att sortera ut vad jag vill göra. Tanken med att åka till Kanada var för att jag skulle få lugn och ro så jag kunde träna. Efter att ha provat proffs livet med bara återhämtning och träning men även del timmar utan sömn så har jag kommit fram till ett av dom svåraste beslut hitintills i mitt liv. Det jag har kommit fram till är att lägga triathlon åt sidan och göra saker som jag drömt om länge. Varför det var svårt att ta beslutet var för att jag inte ville svika alla som stöttar mig. Men jag kan inte träna på en hög nivå utan att vilja det själv så jag kände att det var dags att lyssna på mig själv. För många kom det här från en klarblå himmel men det är något jag har funderat på väldigt länge. Nu i efterhand så känns det som ett bra beslut och allt känns mycket lättare.
Tränar fortfarande men det är endast när jag känner för det och oftast är det en mtb trip i skogen på det grymma lederna här.

Vad jag kommer göra i framtiden kommer ni få veta senare i vinter men jag kommer definitivt cykla mycket mtb både xc och downhill. För den som undrar så kommer jag att vara på vissa triathlon tävlingar i sommar, dels som åskådare men också som langare åt Jeff:) Vem vet man kanske gör en comeback om något år;)
Men nu tänker jag ta semester och njuta av tiden med den här underbara tjejen:)
 

 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sväran:

Du är klok som en bok, och en riktig svärmorsdröm!

Kram!

2 mamma:

Det var skönt att du fattade ett så bra beslut som vi har förstått en tid. Nu ska du njuta av livet å din fina flickvän. Sedan ska det bli spännande att få följa dina nya planer. Kramar i massor till dej o Johanna

3 Frydenlund :

Det är vettigt att låta svåra beslut ta tid. Man ska inte göra sånt man inte trivs med, oavsett om det är triathlon eller inte.
Tråkig förlust för sporten, bra tillskott i mitt team:-) Vi ses!

4 BrittInger Ahlinder:

Det blev en mening med er resa! Ibland behöver man distans till det invanda för att verkligen känna efter. Vi önskar er båda lycka till med ny livskompass och kommer att följa och stötta er så länge vi kan. Morfar o Mormor

Kommentera här: